petek, 7. april 2017

Drsna voščilnica na poteg s popravnim izpitom

Tako kot Majda, sem se pretekli vikend tudi sama lotila svoje prve drsne voščilnice. Že kar nekaj časa sem premlevala to idejo in se odločila, da jo uporabim za nečaka, ki bo to soboto dopolnil svojih velikih 5 let. Že tradicija je postala, da oba nečaka dobita čestitko po polžji pošti in vedno sta vesela.



Mi je pa izdelava dala vetra. V veliko pomoč mi je bil video od Jennifer McGuire, ki pokaže dva načina izdelave in jaz sem se odločila za prvega, se pravi za drsno voščilnico na poteg traku. Vendar v mojem primeru je bila zadeva nekoliko bolj zapletena, saj ima več plasti, je velikosti A5 in premikanje ladje je omejeno le na okno.  Če imate čas in voljo, si preberite postopek izdelave in napake, ki sem jih ob tem naredila. Pred tem pa vam naj v tem kratkem videu, ki sem ga že objavila na Instagramu, še pokažem kako se ladja premika. Se opravičujem, da je narobe obrnjen, ampak nisem znala drugače :)



Izdelava pa je potekala nekako tako: najprej sem si pripravila dva A5 velika akvarelna papirja in prvega deloma pobarvala z modrim distress inkom kot imitacijo neba (spodnji del), drugega pa v celoti obdelala z rjavima distress oxide inkoma, odtisnila deske in izrezala okno (vrhnji del voščilnice). Nato sem izrezala, pobarvala in sestavila vse potrebne motive (jadrnico, oblake, galebe, svetilnik, valove). Prav tako sem z dvema okroglima šablonama izdelala rob okna, ki sem ga prav tako pobarvala na rjavo in nato tu in tam embosirala z rjavim prahom, da zgleda kot bi bil zarjavel. Za konec sem še prilepila drobne kroge, ki sem jih izsekala iz rjavega papirja kar z navadnim luknjačem. To je bil preprostejši del izdelave. Preden nadaljujem, naj pokažem še eno fotografijo, da zajamem zrak :)



Prav tako sem si pripravila dve A5 velikosti rjavi moos peni, katerima sem na enakem mestu izrezala odprtino kot na vrhnjem delu voščilnice. Eni peni sem dodatno še izrezala odprtino, ki bi mi služila za trak in premik ladje. Nato sem vse skupaj zalepila in ugotovila, da je zaradi preveč plasti cela zadeva malo zvita, kot drugo, pa je bilo treba kar močno potegniti trak, ki je tudi težko šel nazaj. Torej neprimerno za otroka in mehanizem je potreboval izboljšavo. In preostalo mi ni drugega, kot da vse skupaj odlepim in izboljšam delovanje. Imela sem to srečo, da je šlo vse skupaj lepo narazen. Pa še "z nebom" pobarvan papir sem nadomestila z eko kartonom in nanj samo nalepila manjši pravokotnik belega akvarelnega papirja s pobarvanim nebom. Je lepše izpadlo. 

Ugotovila sem, da moram popravit še eno napako. Jadrnica je namreč imela zelo tanek in ne dovolj močen jambor, ki je povzročal, da se je zatikala ob svetilnik. Zato sem jo izrezala še enkrat, si pripravila širši jambor (izrazala sem nekoliki širši trak foto kratona) ter vse dele zalepila na hrbtno stran že prej izdelane jadrnice. In da še lepše pluje, sem nad svetilnikom in oblaki zalepila tanko plast prozorne folije in tako onemogočila, da bi se jadra kam zatikala. Moss peno sem odrezala na pol in ločila zgornji ter spodnji del, da sem lahko popravila mehanizem in zalepila vse skupaj bolj natančno ter da se vse plasti na koncu niso zvijale. In tokrat mi je uspelo. Sem pa še na hrbtno stran vrhnjega dela voščilnice dodala folijo, saj se tako spodnja ne vidi in odprtina še bolj deluje kot okno.



Preostalo je samo še to, da vse skupaj zalepim na osnovo A5 voščilnice in da sprednji del še nekoliko okrasim. Voščilnica je bila tako pripravljena, da jo nesem na vpogled mojemu J., ki je opravil stress test (to pomeni, da je trak ne vem kolikorat potegnil in znova namestil na prvotno mesto) in odobril, da je izdelek primeren za oddajo :) 

Če ste se prebili skozi to mojo gmoto branja sem nadvse vesele in upam, da komu kaj pomagajo moje napake. Moji možgani so se res pošteno kravžljali zraven izdelave in kljub vsem težavam, sem res uživala. In upam, da bo tudi Bor, kateremu je voščilnica včeraj odpotovala. Njegova mama pa je dobila nalogo, da mu jo pred soboto ne preda :)


22 komentarjev:

Valerija pravi ...

Uau, kako je pa to fantastična voščilnica. Nečak bo presrečen, ne samo vesel... Že sam izgled voščilnice je fenomenalen, to 'zarjavelo' ozadje in ladijska lina, da se o sami premikajoči ladji sploh ne pogovarjamo... Bravo, kapo dol! Take voščilnice bi bila še jaz vesela, kaj šele 5 lentik...

Helena pravi ...

Uh, Vladka, bravo zate, ker si se sploh lotila tako zahtevne voščilnice. Si kar mislim, da ti je izdelava kravžljala možgančke :) Kaj naj drugega napišem kot to, da je perfektna. Mislim, da si bo tudi J. zaželel kaj podobnega za svoj rojstni dan :)

Goga pravi ...

Wauuu. Kako lepa in do potankosti izdelana voščilnica. Verjamem, da ti je ponagajala a nič ne de, ti vedno najdeš rešitev. Je pa zato rezultat toliko boljši. Hvala za novodila in filmček.

moi pravi ...

O, to pa si imela brainstorming. Ti verjamem, da je zadeva precej zakomplicirana in super si se znašla. Sploh z debelejšim jamborom (ta tudi meni kravžlja živčke, ko sem hotela, da jadrnica prosto stoji) in pa z notranjo folijo.
Sem se pa nasmejala, da je bil J. tvoj poskusni zajček ;) Si ga kar predstavljam ;)
Bor bo presrečen, sicer pa ga tako vsako leto presenetiš s čim inovativnim.

MOJCA BOŽIČ pravi ...

Orkaduš, take bi bila pa še jaz vesela, pa sem že nekaj stara, kaj šele 5 letnik...ga že vidim, kako bo parkiral tole jadrnico in to brez skiperja. Res je 3x WAW in ....prebila sem se že skozi branje ampak možgani so me skoz opozarjali, naj samo berem in berem, ker je to previsoka matematika zame, da bi kdaj poizkusila!!!

Majda pravi ...

Vauuuu Vladka, tole je pa... za kapo dol! Fantastična je - moja taka vrtčevska, tvoja pa za fakulteto ;-) Pa ravno takšne prinesejo največ veselja, kajne? Toliko dobrih nasvetov in namigov si ponovno podelila z nami - komaj čakam, da jih preizkusim :)
Čudovit vikend ti želim, Majda

Cvetoči travnik pravi ...

Po tem,ko sem se kar nekaj časa z razpetimi jadri in dobrim vetrom vozila po tvojem tekstu in ob tem razmišljala,če mi bo kaj takega kdaj uspelo,sem se odločila,da najprej napišem komentar😊. Verjamem,da ti je dala vetra,je pa rezultat več kot odličen in sedaj,ko imaš poštudirane vse "napake" bodo vse ostale variacije na to temo narejene z lahkoto😊. Še do dobro,da lahko izdelek daš v test kar doma- sicer bi te še to stalo.Upam,da si iz vsega naklobasanega razbral,da mi je voščilnica super všeč. Bkagor nečaku za tako tetico. Lep pozdravček ti pošiljam, Andreja

Aleksandra pravi ...

Hvala za navodila, čeprav razmišljam, če bi se tega sploh lotila. Zdi se mi precej zavito. Tebi pa je tako lepo uspelo. Okno je pa kot pravo na ladji, še rja je prisotna. Vse čestitke!!! Pozdravček Aleksandra

NinaS pravi ...

Waw! Bravo super teta! Voščilnica ti je pa kar dala vetra, ampak končni rezultat je fantastičen. Nečak bo navdušen.

Nataša Š. pravi ...

Uuu, huda je! Vse v stilu in krasno sestavljeno. Dobro si rešila zagate, sploh ideja z prozorno folijo pride prav. Res je lepa!

Zvonka pravi ...

Vladka, kljub napisanim težavam, je voščilnica fantastična, saj si si otežila delo. Super izgleda.

AndrejaM pravi ...

Ja Vladka, kako so lahko pričakovala, da bo izdelava tako zahtevne morske voščilnice potekala brez vetra in guganja sem in ta ?? :) :)
Si pa sedaj, ko je krasna ladjica preživela vse vihare lahko zeloooo ponosna kapitanka!!

Maja pravi ...

To je pa že pravi inženirski podvig. Čudovita je!

ArtMBR pravi ...

Zelo lepo, kar obsežen projekt. Najbolj pa sem vesela, da si nas opozorila na težave in napake in kako jih odpraviti. Če se seveda lotimo voščilnice na poteg.

Sapfina (Barbara) pravi ...

Kaksen prekrasen izdelek, Vladka! Samo gledam in se cudim tvojim spretnostim in sposobnostim.

Marija pravi ...

Noro dobro ti je uspelo. Kar vidim sijoče učke tvojega nečaka ko bo to prejel... super

Janja pravi ...

Fantastična voščilnica! Res si si naložila veliko dela, da jadrnica tako lepo pluje, tudi ob slabšem vetru :). Lp

Hali pravi ...

Uf ja, veliko dela, ampak učinek je uauu. Prekrasno si tole naredila in vse najboljše malemu možu :-)

Renata pravi ...

Prekrasna! Ne dvomim, da je bil nečak navdušen!

Keti's Projects pravi ...

Iiii, ful dobro. Me je pa "zabavalo" branje tvojega opisa izdelave, ker se tudi sama kdaj najdem v takšnem preizkušanju. Ko se ne izide vse kot si si zamislil in potem popravljaš, dokler nisi zadovoljen. In to vse v ozadju, prejemnik tega ne ve in v bistvu nihče (razen tebe) ne ve, kakšen je bil postopek izdelave, ker vidi samo perfect končni izdelek. Hvala, ker si delila z nami tudi te prigode, da se ne počutim tako "osamljeno" kadar mene kaj iz tira vrže do te mere, da je treba razkopati končni izdelek.

Sem se tolk razpisala, da sem morala pogledat za nazaj, če sem sploh pohvalila voščilnico. Čudovitaaaa je! In tale poteg naredi res WAAAW efekt.

A že imaš povratno informacijo od prejemnika?

Andreja pravi ...

Kako čudovita voščilnica, da jo bo nečak zelo vesel. Super si jo sestavila in premikajoča se ladja je res fantastična :-))

Ne-Ja pravi ...

Uh buh koravde... tole pa je megalomastično noro dobra voščilnica - še jaz se je nebi branila, kaj šele 5-letnik ;). Hvala da si opisala vse pasti in trike za izdelavo.